lördag 20 juni 2015

Recension: Lush Mask of Magnaminty

Mask of magnaminty är den första av Lush färska ansiktsmasker som jag provar. De har ju ett gäng med färska masker för olika ändamål. 
Just Mask of magnaminty är en djuprengörande mask som även är effektiv mot finnar, jag har ju inga finnar men en djuprengörande mask är ju aldrig fel. 
Pepparmyntsolja stimulerar blodcirkulationen strax under hudytan och lämnar den ljus och fräsch. Ringblomma och klorofyll behandlar huden, nattljusfrön och adukibönor ger en lätt exfoliering. Man kan använda masken överhälla kroppen, perfekt om man har acne på ryggen eller bröstet. 



Masken kommer i Lush vanliga svarta burk av återvunnet plast. 125 gram kostar 79 kr, finns även i 315 gram för 169 kr. Själva masken är grön och man ser kornen som exforlierar huden när man tvättar bort masken. Det som är viktigt med dessa färska masker är att de förvaras i kylen och de har ca en månads hållbarhet. Man kan dela upp den i mindre burkar och lägga i frysen om man vill att masken ska hålla ännu längre. Då tar man bara upp lite när man behöver. 


Man känner verkligen att det är pepparmynta i den. Det kyler väldigt skönt på huden. Jag hade på mig masken när jag var ute på kvällspromenad med mina hundar och det blev riktigt kallt på huden. Även ett tag efter jag tvättat bort masken så var den kylande känslan kvar, jag har inget emot det jag tycker snarare att det är skönt. Efter att jag tvättat bort masken så var huden väldigt klar och hade fin lyster, huden kändes mjuk som en bebisrumpa och jag tycker att serum och efterföljande kräm får mycket bättre effekt efter en sån här mask. 
Av alla djuprengörande masker jag provat så ligger denna i toppen med några andra. Behaglig känsla, huden känns verkligen rengjord efteråt och inte ett dugg irriterad. Kommer verkligen att köpa denna igen. 
Har ni provat några av Lush färska masker? Har ni någon favorit ni kan rekommendera?

Tried Lush's mask of magnaminty out. It's the first of Lush's fresh face masks that I try so I didn't really know what to expect. But holy cow! I love this stuff. It's one of the best deep cleansing masks I've ever tried. It makes my skin feel really clean and totally without irritate it at all. I never want to be without this mask ever. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!