söndag 28 juni 2015

Vichy Nutriextra body dry oil

Jag är ett väldigt stort fan av torroljor och detta är det senaste tillskottet i min lilla samling. Vichy Nutriextra body dry oil. Den är anpassad för torr hud och ska ge näring på djupet, den innehåller nio olika växtoljor. Den ska ge lyster men har en matt finish och ska inte kännas fet eller kladdig på huden. 

Jag gillar oljan, smidig sprayflaska och är enkel att fördela. Den går in snabbt i huden precis som de andra torroljorna jag testat. Den går att använda till lite av varje, kroppen, ansiktet, håret, ja det mesta. Till kroppen och ansiktet ger den fukt och näring och i håret så tämjer den frizz och ger fukt till torra hårtoppar. 
Jag använder den dock som de andra torroljorna jag har, till kroppen och ibland till nagelbanden. Jag gillar doften, inte för stark och lite åt det blommiga hållet. Det jag inte riktigt får ihop är det där med matt finish, det blir ju inte glansigt men huden får en fin lyster. 
Den finns att köpa på apotek och kostar ca 239 kr. 

Jag som ständigt är på jakt efter nya bra torroljor, har ni någon favorit ni kan tipsa mig om? Lämna gärna en kommentar. 


The latest edition to my collection of dry oils, Vichy Nutriextra body dry oil. I like it a lot, it's much like the other dry oils that I've tried. Doesn't leave any residue on my skin and leaves my skin moisturised and soft. I really like the scent as well. Not too strong and a bit floral. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!