måndag 1 juni 2015

Estee Lauder Pure White Linen EdP

Pure White Linen från Estee Lauder är, vad jag har förstått, lite av en klassiker och har varit med ett tag. Jag vet inte exakt när den släpptes dock. 
Den har noter av röda tulpaner, rosor, vita blommor, grapefrukt, italiensk mandarin, hallon, päron, gröna granny smith äpplen, liljor, vit fresia, kardemumma och ingefära. 
För mig låter det som en ganska komplex doft. 
Doftar jag på flaskan, eller vid sprayen, så tycker jag den doftar lite tvålaktigt och den kändes inte alls så lockande. Men sprayar jag på den så kommer doften fram bättre. Jag upplever den inte särskilt komplex som jag först trodde den skulle vara. Ibland så luras man om man bara läser noterna och inte doftar på parfymen. 
Så från att ha gått från att tro det är en komplex doft till att mest känna tvåldoft till sist upptäcka att det är en riktigt trevlig doft. Ingen party doft för min del men en perfekt vår/sommar doft dagtid. Jag gillar den och förstår varför den har blivit en klassiker. 

Har ni doftat på den? Vad tycker ni om den i så fall? 


Pure white linen from Estee lauder has gone from what I thought was a very complex scent to soap scent when I first sniffed it. To be a super nice daytime scent for spring and summer. It's a fairly light scent but still something extra. I like it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!