onsdag 19 december 2012

Handvård från The Body Shop

Senast när jag var på The Body Shop, vilket för övrigt är en mycket trevlig butik som jag nyligen fattat mera tycke för, så köpte jag handkräm.
Jag är väldigt förtjust i juldofterna Cranberry Joy och Vanilla Bliss och därför blev det en handkräm ur varje doft. Handkrämerna är på 30 ml och kostar 60 kr. Perfekt för handväskan!


De är ganska tjocka i konsistensen men går ändå in i huden förvånansvärt snabbt utan att lämna någon obehaglig hinna. Händerna känns mjuka och återfuktade tills nästa gång jag tvättar händerna. Jag brukar smörja händerna mellan 3-4 gånger per dag nu under vintern, då jag får väldigt torra och fnasiga händer annars. Mycket trevliga handkrämer som jag verkligen kommer sakna när de tar slut, ska försöka hinna med att skaffa en av varje till innan de tar slut helt.

Det fick även följa med en desinfektionsgel till handväskan, i doften Pink Grapefruit 50 kr för 60 ml.

2 kommentarer:

  1. Jag marinerar mina händer i handkräm och nagelbandsolja just nu... de blir så himla torra annars. Man vill ju dessutom tvätta händerna ännu oftare än annars just nu då kräksjukan härjar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sant, jag tvättar dessutom händer typ 100 ggr om dagen i jobbet. Så då är det bra med extra fukt. Bara att smörja smörja smörja.. :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!