söndag 2 december 2012

Loreal Elvital Extraordinaty Oil


"Denna olja för håret är en blandning av 6 blomsterextrakter i en olja. Den ska ge lent och strålande glansfullt hår utan att tynga ner det. Min är för alla hårtyper.

Man tar 1-2 pump och fördelar i längder och toppar antingen i blött eller torrt hår. Innan tvätt för att ge intensiv näring, före styling för att skydda och släta ut håret, eller som finnish i torrt färdigstylat hår för ett lent och glansigt hår."

Själva flaskan är i tjockt glas vilket gör att den känns tung och lyxig. Men lite vanskligt om man är klumpig och skulle tappa den i klinker.. Den har en praktisk pump som faktiskt är väldigt enkel att dosera med.


Jag har främst använt denna olja som jag använder mina andra, i handdukstorkat hår innan styling. Detta för att jag tycker att jag får bäst resultat på det sättet.
Oljans viskositet är medel, den är inte trög men samtidigt inte jätterinnig heller. Den doftar schampo tycker jag. När man fördelar oljan i händerna så känner man tydligt att den har silikoner i sig, första ingrediensen i listan är ett silikonderivat. Vilket inte alltid behöver vara negativt, i detta fallet så kommer produkten att lägga sig som en film utanpå håret och på det sättet ge skydd och även glans till håret. Vilket är jättebra.
Däremot har jag svårt att se hur denna produkten skulle kunna ge någon näring till håret då den enbart kommer lägga sig utanpå.. För att ge näring hade jag istället valt en inpackning.

Jag har provat att lägga den i håret innan tvätt men tyckte inte det gjorde någon skillnad mot de gånger jag inte gjort det. Jag tyckte mest den var lite jobbig att få ur håret då, tvättade håret tre gånger innan det kändes rent.

Men i handdukstorkat hår innan styling är den superbra, ett riktigt budgetkap. Gör håret lätthanterligt, glansigt och fint.


Pris: ca 70 kr/ 100 ml
Betyg: Som glans och skydd 4,5/5
Betyg: Som näring till håret innan tvätt 1/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!