söndag 24 mars 2013

Acadermiamässan 2013

Igår så lös jag med min frånvaro här på bloggen. Det beror helt enkelt på att jag åkte tidigt igår morse till Stockholm för att gå på Acadermia. Som säger sig vara "Sveriges första riktiga skönhetsmässa". Dagen började med en pressfrukost i Anti-agingcafeét, som jag såklart missade, för journalister och bloggare. 
Alla bloggare fick armband som var handgjort från Marielle Designs, de vi fick var gjorde av Marielle själv, kul!

Mässan bjöd på massor av olika utställare men även seminarier och workshops. Jag gick på två av seminarierna, ett med självaste Joseph A Lewis, grundaren av MD Formulations och Priori. Där han pratade om hur kroppen och huden åldras och vilka "ingredienser" som behövs för att "bromsa" den processen. Jätteintressant att lyssna på honom, han är väldigt kunnig inom sitt område!
Joseph A Lewis

Det andra var ett seminarie som Socialstyrelsen skulle hållt i, men de var inte ens där. Det skulle handlat om regleringen av skönhetsbranschen. Eftersom att de inte var där så fick seminariet istället tas över av representanter från Art Clinic och Proforma Clinic. Seminariet som egentligen skulle handlat om hur socialstyrelsen reglerar branschen handlade istället om hur de INTE reglerar den. Det var intressant att lyssna på men det kändes att det inte var förberett.



Jeremy Wion, Mikael Ohlén och Ronny Pettersson (gömd bakom konferensiern) pratar om regleringen av skönhetsbranschen.


Man fick även provsmaka på Anti-agingshots som bestod av bl.a. spenat, persilja, lime och gurka. Det var lite svårt att avgöra om den var god eller inte, den smakade liksom grönt.. Lite speciellt men ändå fräscht.

Det var väldigt många hudvårdsföretag och kliniker på mässan, jag tror inte det bara var jag som saknade make up. Det hade kännts mer komplett med mera make up. Så var en del av personalen i montrarna lite loja, de var liksom inte på och pratade med en så mycket. Jag hade gärna sett att de var lite mer på och pratade för sina produkter. Därmed inte sagt att det inte var bra, för det mesta var väldigt bra. Essie och Nubar hade varsin monter där de sålde nagellack och man kunde få naglarna lackade. Hos Essie var detta gratis, vet inte om Nubar tog betalt för lackningen.

Daisy Beautys Blogglounge var väldigt uppskattad. Så skönt att få komma dit och vila lite och få lite att dricka mellan varven på mässan.

Weledas monter

För en peng kunde man prova på fiskpedikyr

M Picaut var på plats


Och det bästa med hela mässan! Att få träffa andra bloggkollegor. Här ser ni Sanna, Des, Helena och Aida. Jättekul att få träffa er. Hoppas vi ses fler gånger i framtiden. 

Stort tack till Kicki som bjöd in mig till mässan. Jag åkte därifrån med en härlig känsla av att ha träffat nya underbara människor och sett mycket av mässan.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att få vara med på en sån stor skönhetsmässa, och få testa på produkter och se alla utställare. Sedan förstår jag att det är kul att få komma ut och träffa "kollegorna". :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väldigt kul :) alltihopa blev liksom som en enda stor skönhetsupplevelse :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!