måndag 4 mars 2013

Urban Decay Naked 2

Äntligen har jag fått tid till att fota och swatcha Naked 2 som jag fick för ett tag sen. Nedan följer swatches och bildspam.

Själva paletten samt det lilla läppglanset som också följde med.

I själva paletten fanns en dubbelsidig borste

Och nu till själva skuggorna:

Foxy, Halfed Baked, Bootycall

Chopper, Tease, Snakebite

Suspect, Pistol, Verve

YDK, Busted, Blackout

Nedan har vi swatches av alla skuggor, utan någon primer eller liknande, så detta är på bar hud.

Foxy, Halfed Baked, Bootycall

Chopper, Tease, Snakebite

Suspect, Pistol, Verve

YDK, Busted, Blackout

Som ni kanske såg så syns Foxy inte alls på min hudton, i alla fall inte på insidan av armen. Men det blir nog en sån där färg som är bra när man tonar ut andra skuggor. Annars tycker jag de håller bra kvalitet och pigmentering också. Chopper är den enda med glitter i sig, fast det syntes inte så mycket på swatchen så förhoppningsvis fäller den inte så mycket av det heller. Så har vi Blackout, som känns ganska kritaktig. Den är verkligen kolsvart. Hoppas bara att den beter sig bra på ögonlocket, som ni ser så blev den lite flammig på min swatch.
De andra skuggorna har jag inget att invända på alls, det är de tre och det är ju inga jättegrejer enligt min mening. Så jag är supernöjd med min palette!

Det följde ju med ett litet läppglans också så det visar jag med. Ser ni den fina korken? Hur fin var inte den på en skala?
Själva glanset känns mjukt och skönt på läpparna, inte alls klibbigt. Det doftar och smakar tandkräm dock, men det kan ju vara fräscht.


Det har en helt vanlig sned plastapplikator.


Och här har vi en läppswatch av det. Väldigt naturligt, men så heter det ju Naked också. Jag gillar det.

Här har vi den platta änden av den dubbelsidiga borsten

Och här är den runda fluffiga änden.

Det ska bli kul att prova borsten, jag har bara hört gott om UD:s borstar så jag ser fram emot att prova denna.

Jag känner mig väldigt nöjd med detta lilla kit, det kändes som amn fick mycket för 410 kr eller vad säger ni? Och hög kvalitet på produkterna. Nä, jag har inget att klaga på alls!

So, I finally got time to photograph and swatch my Naked2 from Urban Decay. You can see the swatches and shadows above, all of the swatches is on bare skin. I really like them all! The little lipgloss is also very neat. Not sticky at all. I look forward to try the brush out aswell, I've only heard good things about UD:s brushes. I think you get a whole lot of stuff for 410 swedish kr. I'm very happy with all of it. Have you got the same palette? Are you happy with it aswell?

9 kommentarer:

  1. Åhh gud vilka underbara färger! Sååå vackra!

    SvaraRadera
  2. Min kommentar försvann?
    Ville bara säga tack för fina bilder och swatches, man blir ju väldigt sugen på att skaffa den själv nu! /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt..:/
      Ja men självklart! Tog lite tid bara ;) tycker absolut att du ska kika närmare på den :)

      Radera
  3. Kul att se! Jag blir alldeles frestad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är verkligen fin:) men inte helt olik ettan, men man kan aldrig ha för många neutrala skuggor eller hur ;)

      Radera
  4. Älskar min borste som kom med naked1 paletten. Den är grym, jag gillar framförallt tyngden i borsten och att den är så lätt att arbeta med.

    /nina

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!