lördag 16 mars 2013

Mac Paint Bare Canvas

Jag har varit nyfiken på Mac's Paints ett tag, så jag bestämde mig för att prova en av dom till att börja med. Det fick bli en nudefärgad, Bare Canvas har ett fint skimmer i sig också så den fick det bli. Paints:en kommer i en klämtub i metall, lite opraktiskt kan jag tycka, jag gillar plast bättre, men den är ju fin i alla fall. De innehåller 6,5 gram.



Det var väldigt svårt att fota men hoppas ni ser det fina skimmret på bilden.

Jag kommer använda min främst som primer för ögonskuggor, det är en kräm när det kommer ur tuben och blir mer som ett puder när det torkat. Det enda jag har att klaga på är faktiskt tuben, det är väldigt svårt att bestämma hur mycket produkt som kommer ut. Råkar man klämma lite lite för hårt så kommer massor ut, vilket känns som slöseri. Jag hade mycket hellre sett en i plast.
Paints:en kostar ca 200 kr och finns hos Mac diskarna samt på Kicks.se

I bought one of mac's Paints and I choose Bare Canvas. I think it's a very useful color. I like it alot and I'm using it as an eyeshadowbase. My only complain is the tube, wich is in metal. It's hard to decide how much of the product that comes out of the tube. If you're pressing it a little too hard you have product for a week out. I think that's to waste it. I would rather have it in a plastic tube. But otherwise I like it. I mean it's not the product I don't like, it's the packaging.

6 kommentarer:

  1. Den ser fin ut! Man kn aldrig ha för många beigea krämskuggor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så :) de går ju åt :)

      Radera
  2. Vad är skillnaden mellan den här och den andra som så många skriver om? Paint Pots i burk? Är det bättre med en sådan här eller vanlig primer? Den ser väldigt fin ut, användbar och fin! /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skillnaden jag upplever mellan paints och Paint pots är att Paint potsen är något fetare/krämigare i konsistensen. Vilket betyder att om du har oljiga ögonlock finns det risk för att skuggan lägger sig i veck. Paintsen har en något torrare konsistens och funkar bättre för mig med oljiga lock. Dock använder jag alltid primer under och någon av dessa över, då endast primer också gör att skuggan lägger sig i veck på mig. Så man kan säga att jag använder dubbla primers. Men det verkar vara den kombinationen som funkar för mig. Men har man inte det problemet så gör de ju samma sak. Paints och Paint pots är krämskuggor som många använder som primer. Men det är ingen "regelrätt" primer.. Är du med på vad jag menar?

      Radera
    2. Tack så mycket! Jag förstår vad du menar! Får se om jag provar nån gång, vilket i mitt fall får bli den torrare varianten. Bra att veta, är väl samma sak med MUS Highteclighter då (felstavat antagligen) för fet för mig. Behöver jag inte fundera på att köpa det! /Lotta

      Radera
    3. Precis hightechlightern är också fetare. Jag skulle råda dig att antingen prova en Paint eller en helt vanlig primer too faced eller Lumenes :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!