lördag 7 september 2013

Castor oil / Ricinolja

På Rhodos så fanns det jättemånga butiker som hade massa spännande oljor och sjukt mycket olivprodukter. I en av dessa butiker fanns en hel uppsjö med oljor, glad som bara den stod jag och valde, för en olja ville jag ha med mig hem. 
Läste lite i en broschyr vad de olika oljorna var till för och kom fram till att Castor oljan var den jag ville ha. Tilläggas skall att jag ville ha en olja som jag inte kunde få tag på så lätt hemma, de hade vete olja, björk olja och massa andra udda och spännande oljor. Men just Castor oljan skulle vara bra för fransar och så så den fick det bli.
Tillbaka på hotellrummet så säger min sambo att den där kan du hälla i någons dricka så blir det fart på magen. Jaha, säger jag. Ja det där är ju ricin olja säger han då. Jag kände bara neeeeeej, varför sa han inte det när jag var i butiken? Inte för att jag inte ville ha den men för att det fanns andra oljor som jag inte kan köpa hemma.. Nåväl, så kan det gå när man inte har koll på engelskan.

Jag tänkte göra ett litet experiment med den i alla fall. Jag tänkte göra min egna fransnäring, dels för att se om det fungerar alls och dels för att det är kul att prova blanda ihop det hemma.
Är det något ni vill att jag visar hur man gör, vad som behövs osv?
För i så fall kan jag göra ett inlägg om det.


This Castor oil got to go home with me from my vacation in Rhodes. I thought I'd use it to make my own eyelash balm. To see if it works if you do it yourself with natural products at home. A fun little experiment. Don't you think?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!