fredag 13 september 2013

IsaDora Highlands Palette

Jag försökte stå emot, så länge jag kunde, men nu sitter jag här med den. Jag pratar om paletten Highlands från IsaDoras höstkollektion. Den var helt enkelt för fin för att gå mig förbi.

Själva paletten är tunn och gjord av blank svart plast, den har en spegel i den övre delen av locket och rymmer fem stycken ögonskuggor.



Paletten har en ljus skimrig skugga perfekt för highlight, en ännu mera skimrig grönaktig skugga med guldiga inslag, en matt mörk grön, en skimrig grålila, samt en matt mörk lila.




Här är skuggorna swatchade på bar hud.

Pigmenteringen var bra, skugga nr 2 hade en del glitter så den vill det till att man har en bra bas och jobbar in den ordentligt i penseln när man använder, de två matta hade en tendens till att applicera lite ojämnt men nu hade jag ju ingen primer så de blir nog mycket enklare att arbeta med med primer.
Jag tycker denna palette känns helrätt i höst och IsaDoras paletter om fem ögonskuggor är väldigt prisvärda. Så detta är ett riktigt budgetkap om du frågar mig!
Paletten kostar 179 kr.

This is this fall's must have eyeshadow palette if you're asking me. It's from the Swedish brand IsaDora's fall collection. It's called Highlands, the shadows are so pretty and the pigmentation is really great. It's not so expensive either 179 sek.

7 kommentarer:

  1. Jaaa den är kanonbra! Jag köpte den också. Gillar den verkligen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den känns väldigt användbar :) och höstig :)

      Radera
  2. Jag har fortfarande inte köpt den, men jag vill! Den är sååå fin! Jag köpte den blå gel eyelinern och det matta läppstiftet. /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar på läppstiftet, ser såå fint ut :) Jag kan verkligen rekommendera paletten, den är super :)

      Radera
  3. Svar
    1. Jag med, de känns väldigt höstiga, perfekt nu ju :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!