onsdag 11 september 2013

Blog Your Heart Out Award

Jag har fått en Blog Your Heart Out award av fina Emelie, tack så mycket. Awarden går ut på att svara på fem olika frågor och sedan skicka vidare utmaningen till fem andra bloggare som då får svara på samma frågor.
Jag tror att de flesta har fått denna award nu, så jag ska vara tråkig och lämna den till den som vill göra den. Det är bara att haka på. Säg gärna till i kommentarerna om du gör den så jag kan läsa ditt bidrag.


1. Vem eller vad uppmuntrade dig till att blogga?
Efter jag avslutat min utbildning som hudterapeut så jobbade jag lite mer än ett år, det var under det året jag började läsa skönhetsbloggar på "riktigt" Och mitt redan stora intresse för smink och skönhet blev ännu större. Så jag kände att jag ville ha min egna skänhetsblogg och på den vägen är det.

2. Hur valde du ämne att blogga om?
För mig var det självklart att jag skulle blogga om skönhet redan innan jag började blogga. Det är mitt stora intresse och även mitt arbete, vilket är otroligt kul att få jobba med sitt intresse.

3. Någonting som de flesta inte känner till om dig?
-Jag gillar verkligen inte ost, jag äter det inte och jag tar helst inte i det heller. Men frozen cheese cake, sån där med philadelphia ost äter jag. Wierd jag vet.
-Jag har fyra stycken tatueringar, den första jag gjorde är en ödla, sedan kom Metallica-stjärnan, så blev det en lite större orm med blommor och den sista är Emily från Tim Burtons Corpse Bride.
-Under grundskolan hade jag Olof Mellbergs föräldrar som jympalärare.

4. Vilka tre ord beskriver din stil?
Neutralt
Snyggt
Bekvämt

5. Vad gillar du att göra när du inte bloggar?
Jag jobbar större delen av tiden.. Annars tittar jag mer än gärna på film, skräckisar helst, tar promenader med mina hundar och så renoverar vi huset för fullt. Så det känns just för tillfället som dygnet har för få timmar.


4 kommentarer:

  1. Vad roligt att få läsa lite mer personligt om dig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var kul att du tycker det :)

      Radera
  2. SUgar cane är jättefint :} dock tycker jag det passar bäst på ljus hy. Tråkigt för mig .. haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag tycker det ser helt fantastiskt ut :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!