tisdag 24 september 2013

Örtbad från Kerstin Florian

Nu när hösten är här så blir badkaret mer använt här hemma och dessa två är riktigt lyxiga att ha i badvattnet. De är örtbad gjorda på olika örter såklart. De ger inget skum men verkar däremot mjukgörande på huden och lugnande för hela kroppen och knoppen.

Jag har kamomill och ängsblommor jag gillar båda lika mycket. Det finns ett med eukalyptus också som är riktigt bra om man är förkyld till exempel.
De två jag har ligger på ca 350 kr styck och räcker till ungefär 6-8 bad beroende på hur stort badkar man har. Den med eukalyptus är lite dyrare och kostar ca 399 kr.
Då jag fått dessa via jobbet och jag faktiskt tycker att de är lite i dyraste laget för något att ha i badkaret så kommer jag inte att köpa igen när de här är slut. Men jag kan absolut tänka mig att köpa dom till någon i present.
Man brukar kunna gå och ta sådana här örtbad på salonger som har KF's produkter om man inte har eget badkar eller inte vill köpa en hel flaska.

Har ni provat någon av dessa? Vad tyckte ni om dom?


Now that fall is here I use my bathtub a whole lot more and these to herbal baths are pure luxury. You pour them in the bath water and the whole room fills with a soothing scent. They are also quite moisturizing on the skin, you do need to put a moisturizer on after though. These two are perfect when you want to have a spa day at home. 
My scents are chamomile and heublumen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!