söndag 15 september 2013

The Body Shop Color Crush Lipstick

The Body Shop lanserade nyligen en helt ny serie läppstift, Color Crush. Det finns hela 24 olika färger att välja bland, dessa nya ersätter deras Colourglide-stift.


Stiften är uppdelade i tre olika färgkategorier; pinks, reds och neutrals.


Stiften innehåller fint malda pigment och marulaolja från Namibia, de ger en intensiv färg som sitter länge, är återfuktande och de doftar svagt av ros.

De har dock bara numren på själva förpackningen, namnet sitter bara på plasten runt hylsan. Så när man tar bort den så står inte namnet någon annanstans, vilket jag tycker är lite dumt..

201 Red Hot Raspberry, 230 Rush of Pink, 125 Crazy Sexy Crimson, 101 Red Siren, 315 Coral Kiss, 305 Golden Flirt


Eftersom jag fick ett monstruöst munsår lagom till jag fick hem dessa så blev det inte några läppswatches. Armen däremot var det inget fel på så de är swatchade på bar hud på underarmen.
Översta swatchen är i dagsljus och den andra är med blixt.
Stiften känns väldigt krämiga och ger bra färg, de känns faktiskt ganska återfuktande med. De ger lite glans, vilket ni ser på bilden tagen med blixt, detta gör att de inte sitter jättelänge på läpparna. Så för att förlänga hållbarheten kan man antingen använda läppenna eller en primer för läpparna.
Mina favoriter blev genast Crazy Sexy Crimson och Coral Kiss.
vill ni se något av dom på så är det bara att säga till.
Har ni hunnit kika på dessa i butik? Vad tycker ni om dom?

Stiften finns ute i butik och kostar 165 kr styck.

So I got some of The Body Shops new lipsticks, Color Crush. I really like these, they are soft and creamy on the lips and gives great color payoff. I tend to grab for Crazy sexy crimson and Coral kiss a bit more than the others though.

3 kommentarer:

  1. Jag måste ta en närmare titt på mina efter att ha sett detta inlägg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är faktiskt riktigt bra, och sköna med :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!