tisdag 13 augusti 2013

Madame Chic Body Spray Pear

Nu på sommaren så brukar jag vilja återfukta huden lite närsom, i bilen eller om jag är ute länge. jag använder ju såklart solskydd, men vissa dagar är det skönt för huden att få lite extra fukt under dagen med.
Så, denna flaska har varit en bra följeslagare denna sommaren. Det är Body Spray i doften Pear från Madame Chic. Den återfuktar bra, för att vara så lätt i konsistensen det är ju inget body butter direkt, flaskan är dessutom inte så stor så den är lätt att ta med. Doften är helt fantastisk, så lätt och fruktig. Lämnar inget kladd och sprayfunktionen är väldigt praktisk.
Däremot så kostar den några kronor, cirka 375 kr får man ge för en flaska på 150 ml. Den innehåller bland annat C-vitamin och aprikoskärneolja, som bland annat ska återfukta och ge huden lyster.

Jag gillar den här sprayen för den är väldigt smidig återfuktar faktiskt bra och doftar himla gott. Men, den är lite dyr i mitt tycke. Därför kommer jag nog inte köpa den igen, kanske om den är på rea att jag passar på men inte till fullpris.


This little guy has been in my handbag a lot this summer, it's a moisturizing body spray. I really have enjoyed this, it's in the scent pear and it smells amazing. It moisturizes well, for it's thin formulation, and it doesn't leave any residue on the skin. And, the spray function makes it so easy to use. I love this stuff. 
But, it's a bit pricy about 375 swe kronor for a bottle with 150 ml. I don't think I will buy this again, cause of the price. Because the product itself is really nice but there are other options for a much better price.

1 kommentar:

  1. Låter fantastiskt, men priset var inte lika fantastiskt...hihi...;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!