måndag 26 augusti 2013

Recension Fenjal Intensive Body Milk & Dusch creme

Jag har använt Fenjal's intensive dusch creme och body milk ett tag nu. Intensive serien har en mildare doft än vad original serien har, vilket känns lite bakvänt då intensive för mig är "mer". 
Fenjal's produkter ska vara lyxiga till ett bra pris. 

Dusch cremen känns krämig och löddrar bra, den torkar inte ut huden jättemycket, som en vanlig bra dusch creme helt enkelt. 

Body milken är ganska lätt i konsistensen och går snabbt in i huden. Den återfuktar tillräckligt nu under sommaren men till vintern behöver jag något som återfuktar mer.

Jag gillar de här produkterna, vad de gör och hur de känns. Men doften, jag tänkte mig den klassiska Fenjal-doften fast lite mildare. Men de doftar liksom inte så, den doften jag tänker på är pudrig varm vanilj. Intensive doftar så som jag tänkte mig att krämer doftade när jag var liten, vaniljen finns där men under något annat. Jag tycker det känns som att det vore någon blomma. Det är en fräsch doft absolut, men jag hade förväntat mig en annan doft. Så därför blev jag lite besviken för det doftar inte vad som för mig är Fenjal. Annars väldigt trevliga produkter.

De ligger någonstans mellan 79-100 kr styck.


So I've tried these two out for a while now, it's Body Milk and Shower cream Intensive from Fenjal. I really like the products they are really nice, but I expected the scent to be more like the original Fenjal but not so intense. So that made me a bit disappointed. But other then that these are really good products you get for your money.
But I prefer the original scent so I would pick those, but that's the thing with scents they're so individual.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!