lördag 24 augusti 2013

Recension: CND Vinylux Weekly Top Coat

Vinylux Weekly Top Coat från CND är deras senaste överlack, som ska användas tillsammans med deras nya Vinylux lack. Tillsammans med Weekly polish så ska de sitta utan att chippa eller tappa glans i hela 7 dagar. Överlacket blir hårdare ju mer det utsätts för ljus. Duon ska även torka på endast 8,5 minuter.
Då till det vi alla undrar, funkar det då?

Ja, det gör det faktiskt. Inget underlack behövs om man använder CND:s Weekly polish och det missfärgar inte alls naglarna och det sitter i minst 7 dagar utan chippning. Och, det torkar riktigt fort, efter 8,5 minuter är det torrt. Jag har hårdtestat både de färgade lacken och överlacket. Båda är riktigt bra.

Jag har även testat hur överlacket fungerar ihop med andra märken på lack. Då har jag använt underlack. Det funkar väldigt bra, det torkar snabbt till en glasliknande yta och glansen håller i sig väldigt bra. Efter en vecka så har det mattats ner en aning men inte i närheten så mycket som med andra överlack jag provat. Dock torkar det inte riktigt lika snabbt som med Weekly polish, men ändå snabbt. Jag gillar detta nya överlack riktigt mycket. 

Det enda negativa jag kan se är att flaskan är svart, man ser inte lacket, vilket jag gärna vill. Jag vet inte men jag skulle ju tro att det har att göra med att lacket blir hårdare ju mer det utsätts för ljus. Men lite irriterande att jag inte ser lacket. Annars har jag absolut inget att klaga på.
Lacket kostar 139 kr för 15 ml.


Ok, this is the best top coat I've ever used. Period.
It doesn't get matt after a few days, it keeps it's shine for almost a whole week. And the surface looks almost like glass. It dries super fast aswell. Two thumbs up for this one!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!