torsdag 15 augusti 2013

The Body Shop Foundation Lip Butter

The Body Shop har kört med en insamling där 44 kr av varje såld Dragon Fruit Lip Butter går till välgörenhet. Väldigt bra tycker jag. Man får själv välja en av några olika organisationer vilken man vill stödja när man köper en burk.
Jag tror att man fortfarande kan köpa dom i butik.

Själva smöret doftar helt fantastiskt gott av drakfrukt, lite tropiskt. Formulan känns väldigt återfuktande och vårdande men inte kladdig eller för fet. Det ger lite glans men känns även som att det faktiskt går in och återfuktar liten längre stund. 
Jag brukar använda min i samband med min kvällsrutin, tvättar och smörjer ansiktet, så smörjer jag läpparna med denna. På morgonen när jag vaknar har jag mjuka och återfuktade läppar.

Jag hade hellre sett att den kom på tub dock, visst det är fint med en liten burk men mer praktiskt och hygiensikt med en tub. När man kommit ner en bit så hamnar det lite under nageln när man fiskar upp produkt..

Men utöver det ett väldigt bra läppsmör som jag gärna köper igen.

Har ni köpt någon Lip Butter Dragonfruit?



This is part of a charity foundation by The Body Shop, 44 kr of every Dragonfruit Lip Butter goes to charity. Really neat. 
I really like (almost) everything with this product, the scent, the feel it gives, the moisture it gives. But it comes in a little pot, which I find not so neat. When you come a bit down in the pot you get som product under your nail when you're fishing up the product. I would like to see this in a tube!
Other then that I like it a lot and I will probably buy a new one when this is finished.

2 kommentarer:

  1. Använder deras lip balm Cocos, och tycker inte att denna är riktigt lika bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har iofs bara provat denna och körsbär men jag tycker båda är likvärdiga :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!