söndag 15 december 2013

Mineralpuder från Idun Minerals Tuva

Tuva från Idun Minerals är ett "settingpowder", alltså ett puder som används för att fixera make up:en. Det ger ingen färg men mattar ner och hjälper till att hålla oljor i schack under dagen. 
Pudret var limiterat under sommaren så jag vet inte om det går att få tag i numera tyvärr. På förpackningen hittar vi en illustration som var på alla de limiterade produkter i somras, väldigt fin att se på. Förpackningen är i hård robust plast och känns rejäl, pudret Idun's äpple tryckt i sig och själva produkten är på 5,5 gram.


Här ser ni loggan.

Jag köpte mitt puder i somras och har använt det flitigt sedan dess. Jag tycker att det hjälper att hålla oljorna borta till viss del, ibland jobbar jag väldigt långa dagar och när jag har haft sminket på i bortåt 9-10 timmar så är oljorna i t-zonen ett faktum. Men riktigt så länge ska man ju helst inte ha make up på sig så.. Nej jag tycker det är ett väldigt bra puder, smidigt att det är pressat också. Innan använde jag Mineral Veil från Bare minerals, de är väldigt lika, syns inte på huden, väldigt finmalda och håller oljor borta. Enda skillnaden är att detta är pressat, jämfört med det MV som jag har jag vet att det finns pressat nu också men det har inte jag. 
Detta är dessutom billigare än MV, detta ligger på 199 kr. Jag hoppas att de tar och gör detta pudret permanent för detta är riktigt bra.

Brukar ni använda ett fixerande puder ovanpå mineralpuder eller annan foundation? Vilket har ni som favorit?

This setting powder I got this summer when Idun Minerals launched this in their summer collection. It's called Tuva, it's really good at keeping oils in control and it's very fine milled so it doesn't show up on the skin at all. The only bad thing about it is that it was limited edition..

2 kommentarer:

  1. Jag skulle verkligen behöva ett bra mineralpuder, önskar också att de kunde göra detta permanent. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bare minerals mineral veil är bra, finns ju att köpa pressat nu och på de utländska shopparna är det ju billigare än i butik här :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!