lördag 21 december 2013

Yves Rocher Brun Scintillant

Denna underbart glittrande ögonskugga kommer från Yves Rocher och har en, vad jag tycker, lite otymplig förpackning. Den känns större än nödvändigt, hade de gjort skuggan rund eller fyrkantig hade den varit mycket enklare för mig att förvara. Men det är ju en bagatell. Skuggan heter Brun Scintillant och är en taupe färgad skugga med vackert glitter. Jag tycker att det ser ut som att glittret är i lite olika färger i vissa ljus och i andra ser det bara silvrigt ut. Skuggan går att bygga upp i färgintensitet bra, särskilt över en primer, men går också att göra väldigt skir. Glittret faller inte ner på kinderna så länge man är lite försiktig med suddandet, vilket är mycket bra för glitter i hela ansiktet är inget jag uppskattar.

Jag tycker att detta är en väldigt användbar ögonskugga, fin både ensam på locket eller kombinerad med andra skuggor. För 99 kr får man mycket ögonskugga som håller bra kvalitet i en himlans fin färg.


Swatchad på bar hud

This is Brun Scintillant from Yves Rocher, a taupe eyeshadow with some nice glitter in it. It's not that kind of glitter you will have all over your face, it's that kind that just looks good on the lids. The pigmentation is good and it's easy to build up over a primer. This will look good on it's own or combined with other shadows. It's not that expensive either 99 swe kr. 

2 kommentarer:

  1. Tack för tips! Ska hålla namnet i minnet. Har ett i annan färg, blev lite besviken på den, den var mer orange. Den här ser jättefin ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog variera lite i kvalitet beroende på färgen skulle jag tro, om det inte var just färgen som du var besviken på :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!