måndag 9 december 2013

The Body Shop Winter Trend Ögonskugge paletter

Nu tänkte jag att vi ska ta en närmare titt på The Body Shop's ögonskugge palettr för julen det här året. Paletterna är två till antalet och den ena går i varmare toner och den andra i kallare. Paletterna är i blank hård plast, de känns lite stora och klumpiga, lite svåra att få upp. Men överlag helt ok. De har en spegel i locket och det följer med två mini penslar, som faktiskt är helt ok att använda även om jag alltid använder separata egna penslar.



Den varma paletten heter Smokey Brown och har fyra skuggor som går i brunt och guld. Den kalla heter Smokey Plum och har fyra skuggor som går i lila toner.




Somey Brown swatchad på bar hud. Samtliga fyra skuggor har bra pigment och applicerar jämnt och fint på huden. 


Smokey Plum swatchad på bar hud. Här hade jag lite problem med att få den matta mörklila skuggan jämn på huden. När jag har använt den i en make up på ögonlocket med primer på så har jag däremot inte haft några problem med den.

Jag har himla förtjust i båda dessa paletter och är glad över att ha båda. De håller bra kvalitet och eftersom båda har en matt skugga är det ganska enkelt att skapa en hel ögonmake up med dom. Jag tycker de håller jämnare kvalitet på skuggorna det här året om jag jämför med förra årets, alltid bra med förbättringar. 
Jag tycker absolut att dessa är värda att kika närmare på och finns just nu på The Body Shop för 295 kr styck.

Är det någon ni blir sugna på?

Here's swatches from The Body Shop's Winder Trend collection eye shadow palettes. Smokey Plum with plum colors, Smoley Brown with golden brown colors. Really love these two and I'm glad I have them both. Great color payoff and the application is easy and even.

2 kommentarer:

  1. Åh de ser verkligen superfina ut bägge två. Vill haaaa, men just nu får man ligga lågt eftersom julen närmar sig och jag redan fått min julklapp....;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kanske finns med på rean efter jul :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!