onsdag 11 december 2013

OPI Ski Slope Sweetie

Ski Slope Sweetie är ett av lacken ur OPI's julkollektion i samarbete med Mariah Carey. Det har en vit, något transparent, bas med massa fint guldfärgat skimmer i sig. På bilderna har jag två lager lack och antydan till VNL, har man längre naglar än jag så behöver man troligtvis tre lager för att det ska bli snyggt. 
Torktiden är bra och det blev inte alls några ränder från borsten att prata om. I flaskan ser detta mer vitt ut än guld, på nageln blir det tvärt om. Det ser mer guldigt ut än vitt, det ser mer vitt ut i vissa ljus dock, men det är övervägande guld. Jag har ganska svårt för det här med "gammeldags frostlack" och var skeptisk till detta. Men jag gillar det mer än jag trodde. Jag tycker det är fint. 

Vad säger ni? Är det för gammeldags eller är det fint?




Ski Slope Sweetie from OPI is a white base with a whole lot of golden shimmer in it. I like this color more than I thought I would. Was a bit afraid that it would look old-fashioned. But yeah I really like it. Two coats on the pictures.

1 kommentar:

  1. Å, vad vackert det är på naglarna! Jag har till och med det hemma nånstans men har inte hunnit testa. Tack för att du fick upp ögonen på mig! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!