tisdag 3 december 2013

NARS Blush palette One Night Stand Guy Bourdin

I Nars julkollektion Guy Bourdin släpper de en rouge palette med 6 stycken rouge, 3 limiterade och 3 som är permanenta. Eller, det är 4 rouge, 1 highlighter och 1 bonzer. Paletten har den där gummi-aktiga ytan som alla Nars dosor har, sjukt snygg men drar åt sig damm och smuts som inget annat. Den har en stor spegel i locket, vilket uppskattas då denna är den perfekta resepaletten när det kommer till rouge, bronzer och highlighter. 



När jag swatchade rougen så tyckte jag att de kändes hårda och pudriga, jag swatchade med fingret. Men när man applicerar dom med borste så är de lätta att få jämna och tona ut, alla nyanser har bra med pigment. Jag gillar hela paletten väldigt mycket, den enda nyansen som kanske inte riktigt faller mig i smaken är matta kalla Mistinguette, jag kommer absolut att använda den, men på sommarhalvåret kommer den inte alls funka på min hud. Jag gillar den för vinterhalvåret, men de resterande 5 nyanserna känns klockrena i mitt tycke. 

Devotee, Mistinguette, Orgasm
Laguna, Deep Throat, Goulue


Jag har velat testa Nars rouge länge nu och blev överlycklig när jag fick den här hemskickad. Jag gillar den massor! Jag tycker paletten känns väldigt prisvärd med tanke på att varje puder är på 4 gram och en fullsize är på 4,8 gram. Denna paletten ligger på 510 kr och ett fullsize rouge ligger runt 300 kr. Jag tycker även att paletten är väldigt användbar, Laguna kan användas både som bronzer men även som shading eller ögonskugga, Devotee kan man också använda för att highlighta brynbenet. Krisar det så kommer man långt med bara denna paletten, även utan ögonskuggor. Så är man sugen på Nars rouge så spana in denna! Finns på Sephora sedan den 1 November.

Nars beautiful blush palette One Night Stand with Guy Bourdin. I'm in love!



2 kommentarer:

  1. Vart köpte du den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick den hemskickad av en pr byrå, men den finns att köpa på sephora i stockholm och malmö :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!