lördag 17 november 2012

AHA Body Lotion Madame Chic

Denna bodylotion från Madame Chic innehåller AHA syra, som verkar åretfuktande på huden. Den är även effektiv vid små knottror på överarmar, knän eller om man har knottror eller något enstaka acne utslag på ryggen.


Jag har främst använt den för mina torra smalben nu under hösten, då de blir riktigt torra. Jag har även smörjt knän och armbågar med den. Den doftar lite för starkt för min smak, eller så är det att jag inte riktigt kommer överens med doften, men då jag inte smörjer in hela mig så funkar det ändå. Den absorberas snabbt av huden men direkt efter man smörjt precis innan den absorberas upplever jag den som lite klibbig men efter en väldigt kort stund är det borta. Då den absorberats helt av huden. Mina smalben är inte alls så torra som de brukar vara vid den här tiden på året, jag vågar nästan påstå att de är bra. Denna överträffade mina förväntningar, och det trots doften. Den är riktigt bra så den här kommer jag fortsätta med. Denna kostar ca 360:- och finns hos återförsäljare.

Att tänka på när det gäller syror:
Är man väldigt torr så kan man uppleva en pirrande/kliande känsla där man smörjt, därför kan det vara bra att bara behandla det område som behövs i början. Det kan bli jobbigt att ha den känslan över hela kroppen. Efter ca en vecka kändes det inte alls när jag smörjde mina ben och då hade jag börjat med närsta område och jag nu velat behandla fler än ett område. Det är viktigt att man vänjer huden vid starkare produkter för att undvika reaktioner i huden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!