torsdag 15 november 2012

The Body Shop Smokey Moonstone Palette

Till jul så har The Body Shop en julsminkkollektion som de kallar Christmas Rocks. I vilken två stycken 4-step smokey eyepaletter. Ögonskuggs junkie som jag är så blev jag väldigt sugen på Smokey Moonstone paletten, den kallare varianten. Smokey Copper är den varma varianten.


Paletten är i svart plast med TBS logga i guld på framsidan och känns rejäl. Den har en fullstor spegel i locket, vilket jag tycker är väldigt bra. Det föjer även med två stycken små penslar i syntet. En platt och en snedskuren. Jag kommer nog inte använda dessa särkilt mycket då jag hellre använder mina separata fullstora borstar. Men den lilla snedskurna verkar faktiskt riktigt bra, tråkigt med så kort skaft bara.

Alla fyra skuggor är skimriga puderskuggor. En varmtonad highlighter, en ljus guldfärgad skugga som har aningen kall ton, en mellanmörk brun med neutral ton samt en lite mörkare gråbrun som har en kall ton men med lite lite kopparfärg i skimret vilket värmer upp tonen lite.

Skuggorna är högpigmenterade och håller bra kvalitet. Den ljusa highlightern upplevde jag som något mer smulig än de andra, men inte mycket. Skuggorna är swatchade på bar hud och applicers jämt och fint.


Jag tycker att dessa skuggor kompletterar varnadra bra. De är tillräckligt olika för att kunna variera sig, även till vardags och fest. Passar även att ta med när man reser då man enkelt kan göra en hel ögon make up med den. Är det flera dagar hade jag nog packat med en matt brun skugga också som komplement. Denna paletten är perfekt på vintern då jag ofta vill ha brun/guldig sminkning men som drar mer åt det kalla hållet. Den finns ute i butik nu och jag betalade 295:- för den.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du fick till :) Den är så himla fin den här paletten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket :D det var lite lurigt att få till färgerna rätt. Jaa den är superfin :) verkligen prisvärd med tycker jag

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!