måndag 26 november 2012

Helena Rubinstein Magic Concealer

Magic Concealer från Helena Rubinstein har jag hört väldigt mycket gott om så jag har under en tid provat den själv. Den kommer i en praktisk tub med en smal "pip" och man får 15 ml. Min är i nyans 2, medium. Den är till för att täcka ojämnheter eller mörka ringar.


Som ni ser på bilden så är den ganska lös i konsistensen.

Här är den applicerad på handen.

Jag tycker att den här concealern är på tok för lös och tunn för att ge det resultatet jag är ute efter. Jag har ganska mörka ringar under ögonen och de täcks inte alls bra med endast MC. Det funkar ganska bra om jag använder en laxrosa korrigerare innan och sedan lägger MC ovanpå. Men för 325:- så förväntar jag mig ändå att den ska klara av att täcka mörka ringar hyffsat bra på egen hand. Jag tror att MC hade varit mycket bättre om den varit lite tjockare i konsistensen och därmed fått lite högre täckningsgrad. Min Fit Me concealer från Maybelline gör ett MYCKET bättre jobb än MC och den kostade mig bara strax över hundralappen. Men är man ute efter en concealer i den högre prisklassen och inte har så mörka ringar att täcka så är den säkert bra. Men för min del väger den inte upp till de förväntningar jag har på en så pass dyr produkt.




Betyg: 2,5/5
Pris: 325 kr/ 15 ml

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!