söndag 11 november 2012

IsaDora Brown Patina

Paletten Brown Patina från IsaDora velade jag ganska länge över om jag skulle köpa eller inte. Men så såg jag att HM sålde alla ögonskuggskvartetter från IsaDora för 99:- och då slog jag till. Märkligt det där egentligen, när något är lite lite nedsatt så är det avgörande för ett köp eller inte, trots att det inte hade spelat mig någon roll om jag köpt den till fullpris för min ekonomis skull. Men den där lilla nedsättningen gör något med hjärnan, iallafall med min ibland.

Nog babblat om det och till själva paletten. Ni har säkert redan sett den på ett antal bloggar innan, då den tillhör höstkollektionen. Men jag tycker den är himla fin.


Den innehåller fyra skuggor. En ljus som är mest glittrig, en guldbrun även den med en hel del glitter, så en skimmrig bronzebrun, samt en lite mörkare brun som också är skimmrig.


Som ni kan se på swatchbilderna så är den ljusaste skuggan inte så bra pigmenterad utan ger mest bara glitter. Den guldbruna med glitter ger däremot rätt så bra med färg ifrån sig och är jättefin, de två skimmriga är jättebra pigmenterade och glider på enkelt och smidigt på huden. Det är en jättefin palette, men personligen så hade jag sett att det inte skulle vara så mycket glitter i de två övre skuggorna utan bara skimmer. Nåväl, de är hursom helst jättefina och de kommer bli välanvända här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!