fredag 26 juli 2013

Recension Loreal Professional Volume Expand

Jag har använt detta schampo och balsam från Loreal Professional ett bra tag nu så det är hög tid för en recension.

Dessa produkter ska tillföra volym och struktur samtidigt som det vårdar längderna utan att tynga ner håret.


Schampot doftar gott av citrus och har en krämig konsistens. Det ger bra med lödder, jag schamponerar alltid två gånger. Håret får fin volym och jag tvättar håret var tredje dag när jag använder detta.
Jag upplever schampot inte väldigt odrygt men inte heller som jätte drygt, normaldrygt.
Min flaska är på 500 ml, en normalstor på 250 ml kostar ca 150-200 kr beroende på var man köper det.


Balsamet återfuktar inte super mycket, men samtidigt behöver inte mitt hår det. Så till mitt hår funkar det väldigt bra. Det gör håret lätt att reda ut och tillför lite fukt. Detta doftar inte riktigt likadant som schampot, jag tycker schampot doftar godare. Men detta doftar gott, lite mer blommigt. Denna flaskan är på 200 ml och kostar strax över 200 kr.

Har du väldigt torrt hår så kanske dessa inte är något för dig, men har du som jag, inte så torrt hår men behöver lite volym så är dom riktigt bra. Man skulle säkert kunna använda schampot för volym och så ett mer fuktgivande balsam om man har torrare hår. 

I've been using this volumizing schampoo and conditioner for a while now and I like them. The scent is fresh and they give my hair some nice volume. I don't think that you will find them as good as I do if you're having very dry hair. But if you don't have dry hair these two are very good.





2 kommentarer:

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!