torsdag 4 juli 2013

Clarins Moisture-Rich Body Lotion

Jag fyndade denna body lotion från Clarins på Parelle för 195 kr. För det priset kunde jag ju bara inte motså att köpa den. Flaskan är på 400 ml och har ett smart snäpplock med en silikonförslutning där själva produkten kommer ut. 
Den doftar ganska starkt av blommor dock, så är man känslig för sådant så kanske denna går bort. Denna är för torr hud.

Jag upplever att det tar ett tag för produkten att gå in i huden. Men även efter 45 minuter så känns det fortfarande klippigt om man är barbent. Man ska alltså helst smörja sig med denna när man duschat på kvällen. Eller så gör jag. Den återfuktar huden bra i alla fall.

Jag köpte den mest för att prova och se om den var bra, jag var egentligen inte i behov av en ny body lotion. Efter att ha testat den så kommer jag använda upp den men inte köpa den igen.
Är du ute efter en lite "finare" body lotion som doftar ganska mycket och återfuktar bra så är den absolut värd att kika närmare på.
Litet minus för att det tar lite tid innan den går in i huden.


Tried this body lotion from Clarins and I think it was quite nice. I like the scent even though it's a bit strong. It moisturizes the skin well. The only thing I don't like as much is that it takes a while before the skin absorbs it. So, what I do is using it in the evening after I shower. I like it but I will not buy it again.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!