söndag 28 juli 2013

Varför man ska använda solskydd...

....annars kan man bränna sig. Detta är exakt en vecka efter en dag i solen. Första dagarna syntes ingenting, sedan blev det rött och därefter blåsor. Nu ser det ut såhär. Detta är alltså andra gradens brännskada, från att ha varit ute i solen. Skadan är ungefär 6-7 cm i diameter. 
När skadan läkt så kommer det först bli ett ärr och efterhand när ärret blivit bättre så kommer skadan som blev i huden alltid finnas kvar.

Vad säger ni, är det värt att strunta i solskyddet? 
Jag tycker inte att det är värt det!


This is a really bad sunburn a week after a day in the sun and this is what it looks like now. This is going to leave a scar and the damage in the skin will always be there.
What do you say? Is it worth not using sun screen?

6 kommentarer:

  1. Nej det är sååå viktigt med solskydd. Jag har använt riktigt rejält med solskydd denna sommar. Jag har t.o.m fått köpa nya solskyddsflaskor, det är första sommaren som det hänt. Sent ska syndaren vakna...hahaha..

    SvaraRadera
  2. Bästa inlägget ever, är detta på dig? Ska länka till detta inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) Nej det är inte på mig :)

      Radera
  3. Första sommaren jag inte har bränt mig alls.. Kan bero på att jag och döttrarna använder solskydd 50, delar på flaskan och eftersom de smörjs in så minns jag att smörja mig också! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!