lördag 27 juli 2013

Mineralfoundation från TiKei

Jag har hört mycket gott om TiKei's mineralfoundation så därför tänkte jag att det var på tiden för mig att prova den.
Jag köpte en burk i nyansen N2, jag köpte den fullstora burken som innehåller 9 gram. Liksom de allra flesta mineralfoundations gör.

Burken har ett skruvlock och det sitter en plast för själva hålen. Jag tycker det smidigaste är att göra hål i plasten på tre-frya ställen. På det sättet har man inte foundation i hela locket när man öppnar. Man kan också lägga bomullspads eller en puderpuff i locket, de kommer förhindra att produkten åker ut när man har den i sminkväskan.

Burken kostade mig 149 kr och jag köpte den från TiKei's hemsida.

Har ni provat detta märke? Vad tyckte ni om det ni som provat?



Got me some new foundation from TiKei, a mineral make up brand. I'm exited to try this out.
I got the color N2.

4 kommentarer:

  1. Jag har inte testat det märket, ska bli intressant att se vad du tycker om den. Jag har däremot Mary Kay's mineral foundation och den äääälskar jag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli kul att testa. Jag har inte testat Mary Kay alls.. Skäms på mig ;)

      Radera
  2. Jag har testat, den kändes lite torr på mig. Men i ärlighetens namn så har nog min blandhy blivit för torr för mineralfoundations, jag har mer och mer gått över till flytande då puderfoundations gärna vill lägga sig i linjer på mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja är man eller har blivit torr så kommer mineral foundation att kännas "fel", det är jättemånga som upplever att de lägger sig i veck. Oftast är det Mican, det som ger lite glow, som lägger sig i vecken och framhäver dom. Är man torr så är flytande helt klart att föredra :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!