söndag 21 juli 2013

The Body Shop Vitamin C Microdermabrasion

Jag har testat Vitamin C Microdermabrasion från The Body Shop, det är en exfoliering med C Vitamin i. De peelande kornen är utav mineralen granat hjälper till att ge huden en jämnare ton och gör även ytan jämnare. Den ska även ge huden mera lyster. 
75 ml kostar 315 kr, eller så kan man köpa en sådan här liten reseförpackning för 25 kr. En reseförpackning räckte till tre gånger för mig.

Jag har använt den en gång i veckan precis som de rekommenderar. För min hud så skulle det bli alldeles för mycket att använda den mer än en gång i veckan. Jag upplever den som kraftigt exfolierande, ni vet den där känslan man får på huden om man plockar upp sand vid havet och peelar armarna med den. Precis så känns denna, fast i ansiktet då. Jag gillar den men jag måste vara väldigt lätt på handen när jag använder den då min hud är ganska tunn och känslig.
En effektiv och bra peeling helt enkelt.

Har ni testat den?


I've tried this Vitamin C Microdermabrasion from The Body Shop. It's a exfoliating scrub for your face. It's very effective and it leaves your skin soft and smooth. You have to have a light hand when you use it though so that you don't scrub too harsh.
I like it, it's a good exfoliator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!