tisdag 1 oktober 2013

Anastiasia Bold & Beautiful kit

För en tid sedan fick jag hem detta söta kit från Anastasia. Kitet innehåller två små paletter, en till brynen och en med ögonskuggor.


Själva kitet är utformat som en liten bok.


Här sett från sidan med de två paletterna.


Här är innehållet i brynpaletten, en mörkbrun kräm som fungerar utmärkt till att både fylla i och hålla brynen på plats. En lite ljusare brynskugga, en liten pincett som faktiskt är förvånansvärt bra och en dubbelsidig pensel till att fylla i brynen med, även den är faktiskt riktigt bra för att komma med i en palette såhär.


Här är skuggan och krämen swatchad på bar hud.


Så till ögonskuggorna, en matt highlighter, en aprikosfärgad med guldskimmer, en beige matt samt en svart med bronzefärgat glitter. 


Här är dom svatchade på bar hud, de har bra pigment det är bara den svarta som jag upplever som torr och lite kritig. Glittret i den svarta följer inte med till ögonlocket så bra heller..
Men de andra tre skuggorna håller riktigt bra kvalitet!

Jag gillar detta kitet och brynpaletten har jag använt sedan jag fick hem det, den gillar jag riktigt mycket. Ögonskuggorna brukar jag också använda till lite "snällare" make up:er.
Kitet är nytt här i Sverige och finns att köpa på bland annat Nelly och Eleven för 395 kr.

Here's a eye & brow kit I've tested out for a while now. One palette for the brows and one with eyeshadows. I really really enjoy the brow palette I've used it everyday since I got it. The eyeshadows are very nice and good pigmentation, the black one is not quite as good as the other three though.
Overall a great kit and I think it's worth the money.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!