tisdag 8 oktober 2013

The Body Shop Camomile Sumptuous Cleansing Butter

Denna hösten har The Body Shop gett sin make up borttagnings serie ett riktigt lyft. Nya produkter har tillkommit och de "gamla" har fått sig ett ansiktslyft de med.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte alls var nyfiken på rengörings smöret, som är en av de helt nya produkterna.

Smöret innehåller både sheasmör olika vårdande oljor. I informationen jag fått står det att smink och smuts ska försvinna i ett nafs.
 Produkten kommer i en rund platt plåtburk, som är hur fin som helst, om än något opraktisk. Men det kan jag leva med när burken är så fin. Jag har använt en spatel för att få upp produkten, är inte mycket för att använda fingrar i burkar såhär. Konsistensen när man får upp produkten är som en väldigt krämig salva, jag trodde det skulle vara hårdare. Jag värmer upp det mellan fingrarna och när det smälter blir det till en ganska krämig olja, inte så rinnig som en del rengöringsoljor kan vara. 
Sminket försvinner faktiskt helt utan problem med denna, jag är väldigt imponerad. Jag sköljer med vatten och så tvättar jag ansiktet med en annan rengöring.

Jag älskar doften på den med, ganska mild blommig doft. Jag tycker att produkten känns väldigt lyxig att använda och jag kommer absolut att köpa en ny burk när min är slut.

Kostar 185 kr / 90 ml finns hos The Body Shop.

Har ni provat den? Gillade ni den lika mycket som jag? 


Visst påminner den om kokosolja?

I've been using this new make up remover in butter form from The Body Shop lately. It removes my make up in no time and it leaves my skin soft and smooth. I really really like this one and I will use it until they remove it from their shop!

4 kommentarer:

  1. Jag vill verkligen testa denna men det känns onödigt när jag är såpass nöjd med min black soap! Får jag lov att ge en liten synpunkt? Något jag tänker på varje gång jag läser dina inlägg är att jag tycker att det är jobbigt att texten är centrerad. Att den står i mitten, tycker det blir jobbigt att läsa. Hoppas du inte blir ledsen, det kanske bara är jag men nu har jag tänkt på det typ 100 ggr utan att skriva någonting och kände att jag måste få säga det. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du nöjd med the black soap tycker jag du ska fortsätta använda den :) Denna är bra, har även the black sopa och den är riktigt bra med :)
      Nej men gud jag blir inte ledsen, det är ju sånt som är bra för mig att veta så jag kan förbättra :) ska ha den till höger framöver :)

      Radera
  2. Svar
    1. Det tycker jag absolut du ska göra. Den är superbra

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!