lördag 5 oktober 2013

Butiks invigning med L'Occitane och Daisy Beauty

I fredags förra veckan så åkte jag till Stockholm för ett event med L'Occitane och Daisy Beauty. Det var invigning av deras nya butik på Kungsgatan, vi var ca 15 skönhetsbloggare på plats. 
Temat var Frankrike och det fanns vin och fransk-inspirerat tilltugg.

Vi fick en genomgång av butiken och även märkets historia av Johan Nilsson som är VD för L'Occitane Sverige.


Varje år så släpper de kropps smör och handkräm i limiterad upplaga med olika dofter.
Årets dofter är Passionate Jasmine, Subtle Violet och Rose Tenderness.


Deras nya doftserie Grasse.



Herrdofterna doftar underbart och känns väldigt unisex.

Produkterna är baserade på naturliga men även aktiva ingredienser en del av ingredienserna är ekologiskt odlade. Märket har ett stort engagemang för naturen, djuren och människor, man arbetar mycket med lokala leverantörer vid köp av råvaror och jobbar med olika välgörenhetsprogram. 
Inga av produkterna är testade på djur.
Den första L'Occitane butiken öppnade i Frankrike 1980 och i dagsläget finns över 1000 butiker i 90 länder över hela världen.

Jag har ingen tidigare erfarenhet av L'Occitane, förutom deras parfymer, däremot så har jag hört att deras handkräm med sheasmör ska vara super. Deras Verbena serie är också ganska uppmärksammad så jag har ju hört att de ska vara bra men aldrig kommit mig för att prova.

Jag fick med mig lite produkter för test hem så jag kommer skriva recensioner på dom allteftersom jag provar dom.

Har ni några erfarenheter av L'Occitane? Har ni till och med några favoriter?

Förresten, handlar ni på från deras hemsida och anger koden: loccitanecity innan ni checkar ut så får ni tre gåvor: 
Shea handkräm 10 ml
Mandel duscholja 35 ml
Verbena EdT 10 ml

Last friday I was in Stockholm for a event with the french brand L'Occitane. It was really interesting and I look forward try some of their products out. Do you guys have any favorites you think I should try?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!