onsdag 30 oktober 2013

The Body Shop Radiance Collection

I höst har The Body Shop släppt The Radiance Collection. Kollektionen bygger på tre olika steg dölja, belysa och skulptera. Kollektionen består av Lightening touch universal highlighter, Lightening touch, Brush on Sunlight och Shimmer Waves Coral. 



Shimmer Waves Coral ska vara framtagen för olivfärgad hud men den fungerar jättebra på oss som är ljusare också. Jag älskar highlighters så denna används flitigt. 
Kostar ca 265 kr.


Brush on finns i andra nyanser tidigare, den här nya heter Sunlight och ger ett väldigt fint subtilt skimmer. Även den används flitigt av mig.
Kostar ca 240 kr.


Swatch Shimmer Waves till vänster och Brush on till höger.


Så till Lightening touch pennorna. Den ena, 05, är ju en concealer för lite mörkare hud men den har jag använt till att skulptera ansiktet med. Nyansen fungerade förvånansvärt bra till det på mig.
Den andra, 00, som är en highligter i krämform har jag bara använt för att highlighta under brynbenet. Den är jättefin till det. Pennorna innehåller 3 ml och kostar 185 kr styck.


Här ser ni swatches på pennorna.

Visst är det helt fantastiskt fina produkter? Har ni hunnit kika på dom än? Är det något ni planerar att köpa?

Some new lovely radiance products from the body shop. Love the brush on pearls and the shimmer waves. Been using them a lot since I got them. Lightening touch I've been using to contour and highlight my brow bone. Really been enjoying these products.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!