måndag 28 oktober 2013

The Body Shop Camomile Waterproof Eye and Lip Make-up Remover

Denna ögon och läpp make-up remover från The Body Shop ska snabbt och enkelt ta bort makeup, även vattenfast. Den ska vara snäll mot den ömtåliga huden runt ögonen och är fri från alkohol, färgämnen och parfym. Den innehåller även Community Fair Trade-producerad kamomillolja.

När jag använder denna skakar jag flaskan, det är en två-fas vätska så den bör skakas, så häller jag lite på en bomullspad. Jag tycker det är lättast att hålla den mot ögat en liten stund och sedan torka bort sminket. Jag använder i stort sett alltid vattenfast mascara så en bra remover är viktigt för mig, dessutom är mina ögon ganska känsliga och svider för minsta lilla. 
Jag har provat en hel del olika removers och denna från The Body Shop är den första som enkelt och snabbt tar bort all min ögon make up utan att det svider i ögonen. 
Jag gillar den massor, kan jag ta bort sminket utan att få svid i ögonen så är jag nöjd.
Jag tycker priset är bra också så jag kommer köpa den igen när min är slut.

Har ni hunnit prova den än? Eller något annat ur Camomile serien?

Den kostar 145 kr för 150 ml och finns på The body shop.



This eye make up remover for waterproof make up is the first one that I've tried that doesn't make my eyes sting after using it. I really like that, the other ones that I've tried take of the make up easy but stings in my eyes. So therefor I will use this forever, I will probably try others, but if I don't find anyone like this I will use this. 

1 kommentar:

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!