onsdag 2 oktober 2013

Make up store Swirl body lotion

Något som jag använt massor den senaste tiden är denna härliga body lotion från Make up store. Lotionen kommer i tre olika utföranden/dofter Apple & Pear, Vanilla & Redberries och Coffee & Honey suckle. Jag har den med äpple och päron doft.

Produkten kommer i en lufttät cylinderformad förpackning med en praktisk pump. Jag tycker att själva produkten är väldigt fin att se på, ser nästan ut så man vill äta den. Lotionen går snabbt in i huden och lämnar inte någon obehaglig hinna efter sig. Doften är fruktig och ganska neutral. Däremot så kommer den att bli för klen nu för de kallare månaderna då min hud blir torrare på vintern. Men under sommaren  så är denna väldigt skön att använda.
Jag vet att den röda med bär och vanilj har glitter i sig vilket kan vara bra att tänka på då det kan göra att den blir lite mer svår använd. Det blir ju liksom inte bara att smörja in sig om man inte vill ha glitter överallt. En sådan produkt kanske passar bättre för lite festligare tillfällen.
Kostar ca 155 kr hos Make up store.

Har ni provat någon av dessa? Vad gillar ni dom ni som testat?


Doesn't this look amazing? So pretty that you almost don't want to use it. It's a body lotion with pear & apple scent from Make up store. I have enjoyed this very much, the scent is fresh and fruity bur still quite natural. The product sinks in to the skin fast and leaves no residue. It will not be enough to moisturize my skin during the winter though. But in the warmer months I really like this.

4 kommentarer:

  1. Jag har inte testat nån av dessa, men de ser ju oerhört läckra ut. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är superläckra, men kunde gett ännu mer fukt tycker jag

      Radera
  2. De ser superfina ut men skulle vilja att de skulle lukta mer, buuu för neutral haha (utgår från det du skriver)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag alltså doften övergår liksom till bara "krämdoft" nästan så fort jag smörjt in mig, den fräscha fruktdoften kunde suttit i längre :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!