onsdag 23 oktober 2013

Mac Pigment Tan

Jag tänkte att vi skulle ta en närmare titt på Mac's pigment Tan idag. Tan har en jättefin roséguldig färg och fungerar bra ihop med andra skuggor men blir hur fin som helst ensam på locket med. 
Jag brukar ofta dra mig lite för att använda lösa skuggor för att det innebär lite mer jobb och större risk för nedfall, jag har jobbat med lösa mineralskuggor i flera år så jag har blivit lite lat. Men arbetar jag bara in detta ordentligt i borsten applicerar det lätt och jämnt. Jag kommer definitivt att kolla på fler pigment nästa gång jag kommer till Mac. Bland annat Naked och Vanilla står på önskelistan.

Föredrar ni pressade eller lösa skuggor? Eller är det vilket som?





Swatchad på bar hud. Visst är den helt fantastiskt fin?

I recently bought Mac's Tan pigment, a really pretty rosegold shadow. I love this color, it works well with other shadows and it's really pretty on it's own on the lid. So happy I got this.

2 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut! Har inga lösa skuggor. Är dock fortfarande intresserad av Yves Rocher i den lilla burken som du visade för ett tag sedan. Har fortfarande inte köpt den, men "risken" är att jag gör det innan jul!

    SvaraRadera
  2. Åh dom är riktigt bra :) och prisvärda, funderar själv på fler nyanser :)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!